Teamleiders, waar haalt u ze vandaan?
Maak uw teamleider effectiever
De call center manager die vandaag de dag op zoek is naar teamleiders heeft een echte uitdaging. Mensen aannemen is eigenlijk altijd leuk werk, maar de teamleiders lijken op. Teamleiders krijgen tegenwoordig geregeld aanbiedingen van andere contact centers, en teamleiders kunnen tegenwoordig makkelijk kiezen uit twee of drie werkgevers.
De uitdaging kan echter ook 'out of de box' worden aangepakt, door niet zozeer teamleiders te werven en daarmee uw team van teamleiders te versterken, maar door de teamleiders die u al hebt, productiever te maken.
Een van de belangrijkste taken van veel teamleiders is het luisteren naar gesprekken van agents en het coachen van deze agents. Helaas komen de meeste teamleiders daar niet dagelijks aan toe, door de urgentie van de dingen van alledag. Er zijn slechts weinig teamleiders die met de hand op het hart kunnen zeggen dat ze 5 gesprekken per maand per agent evalueren (de COPC norm).
2 ouf of 5, het beste en het minst goede gesprek
Daarom heeft Auditio een dienst bedacht om teamleiders tegemoet te komen. De dienst heet Two out of Five™ en de naam zegt het al; gekalibreerde en getrainde auditors van Auditio luisteren voor de teamleiders 5 gesprekken van een agent na.
Vervolgens koppelen ze aan de teamleider het beste en het minst goede gesprek terug. Ook geven ze de teamleider een half A4tje, waarop ze de bevindingen weergeven over alle 5 de gesprekken. Uw ervaren teamleider moet zelf nog luisteren naar het beste en het minst goede gesprek, en kan op basis van deze gegevens in vrijwel alle gevallen uw agents uitstekend coachen.
» Meer over deze dienst leest u elders op onze website.